Co znamená křesťan? Správně česky se má říkat kristovec a takový jedinec je příslušníkem křesťanského náboženství.
Každý od křesťanského náboženství, kdo přečte tuten článek zcela jistě bude mě nenávidět či litovat. Stejně jako kdysi pobízel v dopisech jiní, jeden uznávaný (s tituly před jménem a za jménem) husita z Brna: „máme se za něj (totiž za mě) modlit“.
Kdyby jen on tušil, co jsem já a co je on v očích Boha. To je správné, tak to má být. Pokud tebe, člověka z masa a kostí, všichni vychvalují, jsi k ničemu. Nejsme příbuzní duchovně. Bůh není naším společným rodičem.
Vím jistě, že slovo křesťan nic neznamená pro Boha a pro mě taktéž. Nic mi neříká. A je to stěžejní důvod mé averze vůči křesťanství, mimo jiného.
Samotný pojem kristovec ukrývá v sobě náznak na skutečnost, že Kristus je poručníkem kristovcovů (křesťanů) před svým Otcem. Je evidentní, že na tom není nic špatného. Jenomže je to takové vyumělkované, jakoby nálepka.
Nikdo z těch, kdo se zdržoval v přítomnosti Jehošua, když pobýval ve světě v hmotném těle, nic podobného o sobě netvrdil a neuvažoval tímto způsobem. Ani Bůh nijak nestojí o pojmenování svých vyvolených.
Pojem křesťan vzniká později, asi ve druhé polovině prvního století a je za mě produktem lidské pošetilosti. Každopádně ten tucet žáku, kterým se říká apoštolové, sebe neoznačovali za křesťany.
Víc než miliarda nynějších obyvatel planety hrdě prohlašuje o sobě – jsme křesťané. A přitom nejsou božími rostlinkami, o kterých kdesi v Textech zmiňuje Kristus, většinově nejsou spjati s Bohem.

Závěrem mohu jen prohlásit – jsou-li křesťany Šimon, Šául Tarský, Johanan, Marie z Magdaly, Marie matka Ježíšova a ostatní, potom miliardy současných jimi nejsou. A obráceně, jsou-li křesťané 2.5 mld. těch, co se hlásí ke křesťanství, pak apoštolové jimi nejsou.
To je důvod, proč nejsem součástí křesťanství a nejsem křesťanem, přesto jsem Kristův.
Je-li někdo schopný slyšet co vypravím, ať se tak stane.

Komentáře

Nejnovější příspěvky mohou být špatně srozumitelné bez přečtení předcházejících